"Kent kysyy, mitä minä puuhailen, ja minä kerron, että olen keskeyttänyt opintoni yliopistolla ja alkanut sen sijaan heitellä palloa, koska kaikki tuntui minusta yhtäkkiä merkityksettömältä."

Minä tarvitsen virikkeitä kirjoittaakseni. En ole vielä niin hyvä, että osaisin kirjoittaa asiasta kuin asiasta, josta en ole erityisen kiinnostunut. Päivitystaajuus voi joskus olla se tekijä, mikä tekee "lastuista" hyvää luettavaa. Esimerkiksi hän, ketä ei tulisi sinutella kirjoittaa aika harvakseltaan, mutta saa aina hyvälle mielelle päivitettyään.

Mietin päivällä, mitä voi tehdä (Suomessa) ihminen tehdä kohentaakseen itseään. Esimerkiksi sellainen henkilö, joka on työtön ja syrjäytynyt.
Ensimmäinen ja ehkä tärkein on fyysinen tila. "Terve sielu terveessä ruumiissa" on hyvin sanottu. Kuka tahansa voi aloittaa liikunnan ja harrastaa sitä monella eri tavalla, edellyttäen että kroppa toimii. Kävely, lenkkeily, uiminen ja kuntosali nyt esimerkkeinä ovat asioita, jota eivät juurikaan vaadi rahaa, mutta vaivaa ja aikaa.
Kirjasto. Siellä voi myös käydä ilmaiseksi. Minulle neuvottiin pienenä, että lukeminen kannattaa aina, oli se sitten roomaani tai tietokirja. Sivistys ja tieto helpottavat hahmottamaan omaa elinympäristöä ja laajeempaa sanavarastoa.
Siinä on itselleni kaksi elämänneuvoa itselleni fyysisen ja mentaalisen kunnon ylläpitämiseksi. Ja tietenkin kannattaa katsoa Prismaa, Avista ja Gilmore girlsiä.

Sulo
Sulo